E:U:C ser på call-to-action knapper

I dag skal vi se lidt på konvertering, nærmere betegnet call-to-action.

Dette betyder i sin enkelthed at man ønsker brugerens opmærksomhed et bestemt sted hen. Det kan være “Køb her”, “Bestil produktet her” eller hvad det nu måtte være.

Mit første eksempel er på denne side http://hulmursexperten.dk/hulmursisolering/, hvor der sælges hulmursisolering, og den er et godt eksempel på meget tydelige call-to-action knapper. Knapperne ser således ud:

Siden er bygget op med noget tekst og to gode videoer om hulmursisolering, men det der falder i øjnene er helt sikkert de to grønne knapper, med prisen, som leder til kontaktformularen.

En anden side jeg synes rigtigt mange affiliate-side ejere kunne lære noget af er http://mobilabonnementpriser.dk/ som har taget affiliate til det næste niveau. Der findes efterhånden rigtigt mange sider der laver prissammenligninger på mobiltelfoner og mobilabonnemener, og det er faktisk bare sider der indeholder en liste med mobilabonnementer og nogle links til shoppen hvor man kan købe dem.

Men på http://mobilabonnementpriser.dk/ tager de det en tand op og har faktisk lavet en super brugbar søger, så man kan vælge timer, SMS´er og datatrafik. Søgeren ser således ud:

Man har altså distanceret sig fra resten af branchen der blot har en liste med med call-to-action knapper, til at have en super brugbar søger. Problemet med listerne er at de faktisk giver et ringe overblik i forhold til hvor mange valg der er når man skal vælge nyt mobilabonnement. Søgeren giver alle muligheder for at udsøge præcis det man ønsker, og den fungerer virkelig godt. Siden er et godt eksempel på hvad der sker når professionelle mennesker tager eksisterende forretninger et niveau op.

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *